Koučink
Koučink
Koučink pomáhá v uspořádání myšlenek, cílů a pomáhá činit rozhodnutí, která mají zásadní vliv na naše životy. Poskytne vám nová pravidla duševního provozu, která si vytvoříte sami, nikoli kouč. Ten vám je jen pomůže uspořádat. Zbavíte se sebeklamu a výmluv. Opustíte lidi, kteří vám dávají blokující programy, a přesto vás nikdo nebude nutit, abyste na ně zanevřeli.
Koučink pomáhá řešit někdy hodně náročná dilemata v životě.
Mé služby jsou v tuto chvíli zdarma až do odvolání.
Pouze můj čas určuje termín setkání.
Pokud hledáte psychologa, terapeuta, nejsem ten, kdo by vám mohl pomoci.
Můj obor jsou neurózy, úzkostné stavy, poruchy učení.
Poruchy osobnosti a vnímání, nejsou v mé kompetenci. Mohu Vás nasměrovat vhodným směrem k odborníkovi, v jehož odborném ranku byste mohli "vámi hledané odpovědi" a pomoc nalézt.
Se mnou si můžete uspořádat myšlenky. Najít vlastní rozhodnutí a odpovědnost pro své plány...
Pomohu vám rozhodnout se, jakým způsobem problém chcete řešit.
Nepředepisuji žádné léky. Neposkytuji žádná doporučení pro zaměstnavatele ani znalecké posudky.
Koučink je především...
V první řadě, koučování není ani mentoring ani terapie nebo konzultace.
Pro ujasnění pojmů:
- Mentor poskytuje klientovi expertní radu z daného oboru.
- Kouč pomáhá klientovi najít jeho vlastní cestu, což není podmíněno zkušeností v daném oboru.
- Zkušený kouč dokáže pomoci klientovi s jakýmkoliv tématem.
- Terapeut se zaměřuje na vaši minulost a snaží se najít nový význam minulým událostem. Koučové se zaměřují na přítomnost i budoucnost, kde se snaží najít cestu k naplnění cílů a potenciálu klienta. Kouč nezkoumá minulost klienta.
- Konzultant uskutečňuje analýzu na základě zkušeností a má za úkol přinést klientům odpovědi a finální řešení. Poskytují klientům inspirativní a provokativní otázky, aby klientům pomohli najít jejich vlastní odpovědi.
Jde o individuální rozvojový program, který je sestaven zcela podle potřeb klienta.
Kombinuji koučovací přístup a mentorské nástroje pouze pokud to vyžaduje situace a klient s tím poskytne svolení a tam, kde je třeba předat určité informace, poskytnu know-how z kurzů měkkých dovedností.
Koučink je prastará metoda v moderním kabátě
S koučinkem jsem se poprvé setkal během studia andragogiky a překvapilo mne, že tato metoda využívá techniky mnohem starší, než je třeba křesťanství.
Potenciál koučování je obrovský:
v profesní oblasti je využíván pro vedoucí pracovníky, politické leadry, pro řadové zaměstnance, pedagogy, obracejí se k němu i soukromé osoby.
Koučink není poradenstvím v pravém slova smyslu.
Není to terapie, která se zabývá příčinami
vzniklými v minulosti.
Ani já, ani jiný kouč vám neřekneme co si máte myslet, ale jak můžete o světě přemýšlet.
Prastará metoda v moderním "kabátě",
která nechává klientovi velký prostor pro vlastní myšlenky. Kouč je pro klienta svým působením průvodcem. Někým, kdo člověka vhodně kladenými otázkami vede k hlubším úvahám a změnám od stereotypního způsobu myšlení a vypnutí automatických programů. Jinými slovy, klient se pokusí úspěšně vypnout autopilota a převezme řízení sebe sám.
Koučovací technika nutí člověka uvažovat v širších souvislostech. Podporuje člověka v kladení si otázek a sledovat více souvislostí. Mysl se před ním otevírá jako kniha, jako by vyšel z Platónovy jeskyně. Jako by zvedl oči od displeje tabletu nebo mobilu. Rozšiřuje si obzory a mění styl uvažování.
Koučování, jako nástroj pro rozvoj lidských schopností a dovedností vám zachová sebedůvěru, důstojnost a příjemnou vizi, kterou budete chtít naplnit.
Popularita koučinku v současnosti značně stoupá. Roste počet těch, kteří si říkají koučové, aniž by o tom cokoli věděli a naštěstí jsou společnosti, například Neuroleadership Praha (Praha 4), jíž jsem byl s koučinkem seznámen a velmi dobře proškolen.
Co konkrétně koučink pomůže řešit
Pár nejčastějších příležitostí, proč si kouče najít....
1. Nevíte, kudy kam
2. Jste v "háji", ztracení a nevidíte východisko
3. Jste nešťastní
4. Jste v pohodě a chcete s něčím začít
5. Právě jste ukončili vztah
6. Je vám výjimečně dobře
7. Bojíte se něčeho
8. .....
Další oblasti, kdy je dobré napřed využít koučink před psychologem
I.
Pomoc v oblasti nalezení osobní jedinečnosti a sebevědomí
Pomoc při hledání profesního talentu a jeho uplatnění
Jak vybrat pro dítě správnou školu - vzdělání.
Pomoc v depresi, syndromu vyhoření a nalezení smyslu života
Překonávání nervozity, perfekcionismu.
Pomoc lidem na životních křižovatkách: krize středního věku/ rozchodová či rozvodová krize, narušená komunikace s dětmi.
Koučink při hledání kompatibilního životního partnera.
Koučink v oblasti zvládání partnerských krizí, nevěry, žárlivosti.
II.
Specifická pomoc dětem a dospělým po rozvodu.
Pomoc v oblasti životní nerovnováhy, work-life balance.
Business koučink v oblasti sebeprojevu, sebeprosazení, výkonu.
Koučink náročných rodičovských problémů a nezvládání výchovy.
Koučink v oblasti hubnutí a nastavení zdravého životního stylu.
Koučink při zvládání prokrastinace.
Přednášky a semináře pro veřejnost.
Podpora při hledání talentu a profesního uplatnění.
Jak plně využít možností, které se v práci a v životě nabízejí?
III.
Pomoc v otázkách týkajících se zaměstnání - odstranění překážek v realizaci vhodného zaměstnání, podpora při změně zaměstnání.
Pomoc při zvyšování sebevědomí, hledání vlastní hodnoty.
Pomoc s pedagogickými tématy - výchova dětí, komunikace s nimi.
Pomoc v těžkých životních situacích - krize v partnerství, deprese, životní křižovatky.
Pomoc při hledání cesty k uzdravení z nemoci.
Pomoc při nastartování životních změn.
Pomoc při odstraňování strachů.
Pomoc pro nalezení sám sebe.
Jak to zařídit, abych byl/byla spokojenější?
IV.
Vyrovnat se se smrtí nebo odchodem někoho blízkého.
Jak se orientovat v nepřehledné situaci?
Jak prosadit to, o čem jsem přesvědčen?
Jak získat, co potřebuji?
Jak překonat překážku, která se zdá "nepřekonatelná"?
Jak vyjít s lidmi, s kterými se zdá, že vyjít nelze?
Jak si poradit s nepříjemnými prožitky a pocity?
Jak se správně rozhodnout?
Vyhledávání talentu a možnosti jeho uplatnění.
Jak bude koučování probíhat....
Zavolat mi a domluvit si schůzku se mnou může každý.
Je zcela jedno, co má na srdci, co ji/ho trápí. Po Skypu a telefonu možno odkudkoliv v domluvených časech.
Na první schůzce s klientem vždy osobně zjistíme, zda obtížemi a požadovanou změnou se z hlediska své odbornosti mohu zabývat či nikoli.
V případě, že by tomu tak nebylo, například by to byla kompetence spíše terapeuta, předám klientovi kontakt na jiného odborníka.
Domlouváme na způsobu spolupráce. Probereme
společně téma/témata, kterým se chcete a budeme věnovat v rámci koučování, co
byste chtěli vyřešit/změnit, kam se ve své práci nebo životě chcete
posunout, čeho byste chtěli dosáhnout ......
První schůzka - sezení
Toto první sezení klient nehradí!
Pracuji s klienty, kteří sice říkají, že "mají problém", ale jakmile se mnou najdou možnosti a řešení, které "problém vyřeší", potom jim nic nebrání požadované změny ve svém životě uskutečnit.
Další setkání trvají většinou 60 minut.
Probíhají s odstupem 1 až 3 týdnů.
Druhá a další schůzky
V době mezi setkáními máte možnost zkoušet to, čemu jsme se věnovali během koučovacího setkání, experimentovat s novými způsoby fungování ve své práci a životě, či jen zažívat nově uvědomované zkušenosti.
Druhá a pak další schůzky, kterých může být dle potřeb klienta i více než obvyklých dvanáct, si domluvíme další úlohy a práci na rozvoji.
Vyjasníme si, jak spolu budeme pracovat.
Celkem často se stává, že nepůjde jen o tlachání nad kávičkou, ale že se mohou objevit i velmi citlivá témata.
Ačkoli nejsem kněz, respektuji pravidla zpovědního tajemství a tyto informace zůstávají pouze mezi námi.
Stanovíme si témata a cíle, kterým přidělíme priority.
Stanovíme strategie. Tzv. 13. komnaty spolu nebudeme otevírat, spíše se soustředíme na to, jak s danou situací můžete naložit a co naplánovat.
Stanovíme si jak budou naše sezení probíhat - formou telefonu, přes skype a nebo osobně na domluvených místech.
Sezení obvykle trvá +/- 60 minut.
Naše poslední, obvykle dvanáctá schůzka (klidně to může být i schůzka třeba již třetí...), bude zakončena zpětnou vazbou. Klient vyplní závěrečnou zprávu. Projdeme si všechna naše sezení.
Společné setkání zakončíme vyhodnocením, reflexí a zpětnou vazbou.
Místa osobních konzultací: Praha, Dobříš, Příbram,
Konzultační jazyky: čeština, angličtina,
Konzultační cena: dohodnutá v Kč/hodina (rozumí se 60 minut)
Konzultace se rozumí po platbě předem.
Alternativní konzultace: CENA DOHODOU
Po Skypu a telefonu možno odkudkoliv v domluvených časech.
Čas konzultace v tomto případě trvá 60 minut.
Online rezervace
Zarezervujte si místo včas. Rezervaci vám potvrdíme e-mailem a sms.
Co je koučink - What is Gestalt coaching
Co je koučink - What is Gestalt coaching
Metoda osobního rozvoje
Práce sám na sobě za podpory kouče
Podání vhodných nástrojů pro řešení pracovních i životních otázek
Posiluje sebeuvědomění
GESTALT KOUČINK= tvořivý přístup k řešení otázek, partnerský vztah kouče a koučovaného, zaměřuje se na okamžik "teď a tady", pracuje s energií koučovaného a dané situace
KDO JE GESTALT KOUČ = ten, kdo podporuje koučovaného, je mu partnerem a pracuje v dialogu s ním, je s ním plně v kontaktu
pracuje s energii koučovaného a jeho pocity
pro intenzivnější uvědomění používá experimenty
plně respektuje koučovaného, jeho potřeby a přijímá ho takového, jaký je
pracuje s potenciálem koučovaného a společně dosahují stanovených cílů
Koučink NENÍ poradenství, NENÍ trénink, NENÍ psychoterapie!
What is Gestalt coaching?
What is then the coaching?:
A method of personal development
Working on him/herself while being supported by a coach
Providing of suitable tools for solving work and life issues
An awareness power
GESTALT COACHING is a creative approach for solving your (internal), questions and issues, is a partnership between coach and coachee, it focuses on the moment "now and here", it works with energy of coachee and situation which is between coach and coachee.
WHO IS A GESTALT COACH is somebody who:
supports coachee, is a partner and work in dialogue with coachee and is fully in contact with him or her
works with coachee's energy and his or her emotions
makes use of experiments in order to increase coachee's awareness
fully respects coachee, his or her needs and accept him or her as he or she is
works with potential of coachee and together they achieve the aims